Nieuwsbrief:

MV AGUSTA  RAID 250 - 1960

Garantie: Nee
22896 Km
ROOD
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
mv-agusta - raid-250
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Schade: schadevrij
Optioneel afleverpakket (zonder meerprijs): Aflevering: LET OP !    De geadverteerde prijzen zijn inclusief afleveringskosten, voor extra zekerheid bieden wij voor motoren vanaf €3000,- een grote onderhoudsbeurt incl. 3 maanden garantie aan, voor Harley's €450,- en voor andere merken motoren €350,-    TENZIJ er in de betreffende advertentie staat aangegeven "zo mee", voor klassiekers en schadeauto's / motoren geldt altijd "reparatie en onderhoud door koper op basis van "zo mee".

MV Agusta RAID 250


- Kenteken: ZM-71-21
- Merk: MV Agusta
- Model: RAID 250
- Tellerstand: 22896 KM
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 1960
- Kleur: rood
- Motorinhoud: 247 cc
- Aantal cilinders: 1
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar




Deze prachtige MV verkeerd in zeer nette gebruikte staat, een mooi collectors item,  prijs is op basis "zo mee"

Within Italy in the mid-1950’s   a 150cc and 175cc motorcycle was considered a mid-sized bike. So when the 250cc Raid (an Italian word describing a long fast, and adventurous trip by a motorcycle or car) debuted at the 1956 Milan Trade show, it generated considerable interest. With a displacement of 250cc, the Raid considered aa large capacty bike, able to crosss the Contenent with ease. With its 4-stroke, single cilinder engine rated 14 HP at 5.600 rpm, the Raid could top out at 115 km/h. The suspension was a traditional MV; a front fork with hydraulic shocks absorbers. Reflecting the 145 kg heft, the brakes were upgrated, with both front and reaar drums measuring 220mm. Priced upon release at 290.000 Lire, production ended in 1962.
Engine:  Technical Specification (1959)
Cylinders / Cycle: single / 4-stroke
Displacement: 246,6 cc
Bore x stroke: 69 x 66 mm
Compression ratio: 7,2:1
Power / rpm: 14 HP / 5,600
Torque / rpm: NA
Cooling: air
Distribution: pushrod
Carburettor: 24 mm carburettor
Ignition: dynamo-commutator
Lubrication: wet sump
Starting: kickstart
Primary drive: gear
Clutch: wet multiple plate clutch
Gearbox: 4 speeds
Final drive: chain
Chassis:
Frame: double cradle tubular and pressed steel frame
Front suspension: telescopic hydraulic fork
Rear suspension: swingarm with hydraulic shocks
Front brake: 220 mm drum
Rear brake:  220 mm drum
Front tire: 3.00 x19”
Rear tire: 3.25 x19”
Wheels: spokes
Tank: 17 litres
Length: 2040 mm
Width: 590 mm
Wheelbase: 1340 mm
Weight: 160 Kg
Performance:  115 kp/h

Aflevering
LET OP !    De geadverteerde prijzen zijn inclusief afleveringskosten, voor extra zekerheid bieden wij voor motoren vanaf €3000,- een grote onderhoudsbeurt incl. 3 maanden garantie aan, voor Harley's €450,- en voor andere merken motoren €350,-    TENZIJ er in de betreffende advertentie staat aangegeven "zo mee", voor klassiekers en schadeauto's / motoren geldt altijd "reparatie en onderhoud door koper op basis van "zo mee".



Frans Bleeker
De Alde Mar 7
9035 VP Dronrijp
0653891209
info@fransbleeker.nl
 




Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
Frans Bleeker Motoren en Auto s
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap. Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd. Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
© 2000 - 2025 Motoroccasion