Nieuwsbrief:

YAMAHA  TENERE 700 - 2025

Garantie: Ja
Nieuw
BLAUW
yamaha - tenere-700
yamaha - tenere-700
yamaha - tenere-700
yamaha - tenere-700
yamaha - tenere-700
yamaha - tenere-700
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
Garantie: YAMAHA 5 JAAR

De Yamaha Ténéré 700 voor 2025 is een indrukwekkende avontuurlijke motorfiets die zijn kracht en prestaties combineert met geavanceerde technologieën, ontworpen voor zowel on- als offroad rijomstandigheden. Het hart van de Ténéré 700 is het bekroonde 690 cc CP2-motorblok van Yamaha, dat specifiek voor dit model is geoptimaliseerd om een uitstekende balans tussen vermogen en controle te bieden. De toevoeging van de YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle) elektronische gashendel verbetert de rijervaring door precieze controle over het vermogen te bieden, wat vooral nuttig is voor zowel beginnende als ervaren rijders in uiteenlopende omstandigheden.

De motorfiets biedt twee rijmodi, Sport en Explorer, waarmee je het vermogen en koppel kunt afstemmen op je rijbehoeften. Dit is ideaal voor het kiezen van het juiste rijgedrag, afhankelijk van of je bijvoorbeeld op snelwegen rijdt of door ruw terrein navigeert. Ook het ABS (Anti-lock Braking System) en TCS (Traction Control System) zijn instelbaar, zodat je deze functies kunt uitschakelen voor nog meer controle op onverharde wegen.

Het robuuste en verbeterde stalen chassis biedt een gecontroleerde en boeiende rijervaring, ongeacht het terrein. De hoge, verstelbare ophangingssystemen en grote spaakwielen zorgen voor uitstekende grondspeling en comfort, of je nu staand of zittend rijdt. Dit maakt de Ténéré 700 geschikt voor avonturen op allerlei soorten terrein, van zandpaden tot rotsachtige ondergronden.

Het kuipwerk van de motor is ontworpen om lichtgewicht te zijn, terwijl het tegelijkertijd bescherming biedt tegen weersomstandigheden. Daarnaast is er een duidelijk 6,3 inch TFT-dashboard dat alle benodigde informatie in één oogopslag biedt. Voor degenen die een lagere zithoogte nodig hebben, is er een af fabriek verlaagde versie beschikbaar, en er is ook een 35 kW versie voor rijders met een A2 rijbewijs.

Direct uit voorraad leverbaar bij Officieel Yamaha Dealer Motorstore Uithoorn!




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Motorstore Uithoorn
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
© 2000 - 2025 Motoroccasion