Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Voor mooie foto's kunt u het beste kijken op: WWW.BLOEMERTMOTOREN.NL
Zeer mooie en complete Yamaha MT-07 ABS 35KW. Kleur cyan storm, 1e toelating 11-03-2022, 6169km. Voorzien van: Windscherm smoke, Kentekenplaathouder kort, Dominator sportuitlaat (heerlijk geluid).
Meer info? bel: 06-15645000. Natuurlijk is inruil mogelijk.
We kunnen deze motor ook op 54KW leveren tegen een kleine meerprijs.
Uiteraard kunt u deze motor ook financieren via www.numotorrijden.nl
U kunt ons ook 's avonds en in het weekend benaderen ( per telefoon of e-mail ). Bloemert Motoren in Staphorst. Het adres voor mooie & complete motoren!
Meer informatie? Bel Rudie: 06-15645000
Bloemert Motoren
Achthoevenweg 14b
7951 SK Staphorst
06-15645000
Opties en Accessoires: Dominator sportuitlaat, Kentekenplaathouder kort origineel Yamaha, Windscherm smoke
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
Bij Bloemert Motoren in Staphorst kunt u terecht voor de inkoop en verkoop van motoren. Met meer dan 20 jaar ervaring op motorgebied, zijn wij voornamelijk gespecialiseerd in Japanse motoren zoals o.a.: Honda, Kawasaki, Suzuki en Yamaha.
Bloemert Motoren beschikt over een breed assortiment gebruikte motoren, varierend van custom tot sport. Alle motoren worden met servicebeurt afgeleverd. Motoren vanaf 3000,- euro worden standaard met garantie verkocht, (tenzij anders overeengekomen).
Bezoek op afspraak (ook 's avonds en in het weekend).
Wij verkopen uitsluitend motoren in originele en goede staat van onderhoud. Bezorgen van motoren is ook mogelijk in geheel Nederland. Inruil van alle merken motoren is natuurlijk mogelijk bij ons.
 | Staphorst, Overijssel |
 | 06-15645000 |
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken