Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2005
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 4-takt, 4-cilinder, DOHC, 4 kleppen per cilinder |
Boring x slag | 65,5 mm x 65,5 mm |
Cilinder inhoud | 599 cc |
Comp. verhouding | 12,2:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Injectie |
Ontsteking | TCI Digitaal CDI |
Vermogen | 98 pk / 72 kW bij 12,000 tpm |
Max. koppel | 63,1 Nm bij 10,000 tpm |
Koppeling | Nat, multiplaat, kabelbediening |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Aluminium, twin spar |
Vering voor | 43mm Telescopische vork |
Vering achter | Swingarm Link less type Monocross |
Remmen voor | 2x 298mm schijf |
Remmen achter | 245mm Enkele schijf |
Voorband | 120/70 ZR17 |
Achterband | 180/55 ZR17 |
Wielbasis | 1,440 mm |
Lengte | 2,095 mm |
Breedte | 755 mm |
Hoogte | 1,085 mm |
Zithoogte | 795 mm |
Drooggewicht | 180 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: AGM, HONDA, KAWASAKI, KYMCO, PEUGEOT, SUZUKI, SYM, YAMAHA |
Motorstore Uithoorn is hét dealer totaal bedrijf voor jouw nieuwe en gebruikte motorfiets.
Door een zeer ruime voorraad aan motorfietsen, motorscooters, onderdelen en accessoires kunnen wij jou van alle services voorzien.
Met een ruime gespecialiseerde werkplaats met geschoolde monteurs is geen reparatie ons te gek!
 | Uithoorn, Noord-Holland |
 | 0297-540163 |
Een stukje historie: AERMACCHI in 1964 - De meest ingrijpende verandering aan de Golden Wing voor 1965 betrof hoofdzakelijk de transmissie. In plaats van de natte koppeling die werd gevoerd werd een droog type meerplaten koppeling toegepast en een meer robuustere vijf-bak werd gemonteerd. Verkocht over de gehele wereld waren deze modellen in grotere aantallen verspreid dan de Manx Nortons, 7Rs of G50s ooit.
Het verhaal van de 350 cc Golden Wing is ook interessant. Het was eerst de bedoeling om het te laten deelnemen in de 500 cc competities en werd eind 1962 in gebruik genomen waarbij wederom een cilindervergroting werd toegepast. De 72 mm bij 72 mm boring en slag en het lichte gewicht tesamen met zijn wendbaarheid, vergelijkbaar met de BSA Victor, was aardig succesvol in de Italiaanse motorcross. Daarbij won men twee nationale kampioenschappen, alvorens men besloot dit op te geven en zich meer te concentreren op wegracers. Verbouwde modellen verschenen als produktiemotoren in 250 cc en 293 cc versies, beide met veel vermogen in de lagere toerentallen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken