Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Hierbij bieden wij aan een super mooie KTM 1290 Super Adventure S. Motor verkeerd in een hele nette staat en wordt geleverd met garantie en afleverbeurt. Voor meer info kunt u ons bellen op 06-431 42 530 of kom de motor bekijken in Nijkerk aan Riddererf 6B.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
- De Boer Motorsport 4 en 5 juli feestelijke opening!
- Motorkleding afdeling op 1e verdieping is ook klaar.
Op vrijdag 4 en zaterdag 5 juli is de officiële opening van De Boer Motorsport. Natuurlijk met het gezellige hapje en drankje maar ook met de geheel nieuwe motorkleding afdeling bovenin het pand!
Vrijdag ben je van harte welkom van 14.00 - 20.00 uur.
Op zaterdag van 09.00 - 16.00 uur.
Locatie: Riddererf 6B, 3861PT Nijkerk
www.dbmsport.nl
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Twincilinder, 4-takt, V 75° |
Boring x slag | 108 mm x 108 mm |
Cilinder inhoud | 1301 cc |
Comp. verhouding | 11.5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | Elektrisch |
Vermogen | 160 pk / 118 kW bij 8870 tpm |
Max. koppel | 140 Nm bij 7000 tpm |
Koppeling | Meervoudige oliebadkoppeling, hydr. bediening |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, klauwkoppeling |
Verhouding | |
Overbrenging | X-Ring 5/8 x 5/16 |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 30 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Buisframe van chroommolybdeen staalbuizen, geëloxeerd |
Vering voor | WP Semi-active suspension USD Ø 48 mm, veerweg 200 mm |
Vering achter | WP Semi-active suspension monoshock, veerweg 200 mm |
Remmen voor | 320 mm, 2 x Brembo four-piston radial fixed calliper, brake discs, floating |
Remmen achter | 267 mm, Brembo twin-piston fixed calliper, brake disc |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1560 mm |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 860 mm |
Drooggewicht | 222 kg |
Leverbare kleuren | Zwart |
Beschrijving | |
DBM Sport is een jonge dynamische motorzaak die gespecialiseerd is in gebruikte motoren van zeer hoge kwaliteit. Door onze jaren lange ervaring kunnen wij deze kwaliteit garanderen. Wij staan altijd achter de motoren die bij ons in de showroom staan, deze motoren worden dan ook altijd verkocht met een afleverbeurt en garantie. Wij begrijpen dat u als gepassioneerd motorrijder de juiste motorbeleving wilt ervaren.
 | Nijkerk, Gelderland |
 | 0643142530 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken