Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2012
Garantie: Afl pakket meerprijs
Honda PCX 125 voorzien van hoog windscherm en topkoffer. Ideaal voor stadsverkeer of mee te nemen op vakantie met de camper.
De prijzen van onze nieuwe motorfietsen en scooters zijn altijd inclusief afleveringskosten. Wij bieden tegen aantrekkelijke tarieven diverse BOVAG garantiepakketten aan op onze gebruikte motorfietsen. Informeer hiervoor bij onze verkoopafdeling.
Voordelig en goed verzekeren? kijk op www.motoportveldhoven.nl
Deze motor is geschikt voor A1 rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt SOHC 1-cilinder |
Boring x slag | 52.4 mm x 52.4 mm |
Cilinder inhoud | 124.9 cc |
Comp. verhouding | 11 |
Kleppen | SOHC |
Brandstof toevoer | PGM-FI elektronische brandstofinjectie. |
Ontsteking | |
Vermogen | 11.3 pk / 8.33 kW bij 8.000 tpm |
Max. koppel | 11.56 Nm bij 6.000 tpm |
Koppeling | Automatisch |
Versnellingsbak | V-Matic |
Verhouding | |
Overbrenging | V-riem |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 6,2 liter liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Centraal ruggengraatframe; stalen buis |
Vering voor | |
Vering achter | |
Remmen voor | 220 x 4 mm hydraulisch bediende schijf met 3-zuigerremklauw |
Remmen achter | Mechanisch bediende 130 mm trommelrem |
Voorband | 90/90-14M/C 46P. |
Achterband | 100/90-14M/C 57P |
Wielbasis | 1.305 mm |
Lengte | 1.917 mm |
Breedte | 738 mm |
Hoogte | 1.094 mm |
Zithoogte | 761 mm |
Drooggewicht | 124.4 (rijklaar gewicht) kg |
Leverbare kleuren | Pearl Himalaya White. Asteroid Black Metallic. Seal Silver Metallic. |
Beschrijving | Handige en trendy stadsscooter met start/stop functie

Met de compleet nieuwe PCX 125 speelt Honda trefzeker in op de groeiende interesse in handzame en aantrekkelijk geprijsde stadsscooters. Hij combineert modieuze styling met wendbaarheid, een laag brandstofverbruik en veel rijcomfort. De stille en zuinige 125cc-motor brengt de PCX 46 kilometer ver op een liter brandstof.

 |
Bij MotoPort staan duizenden gebruikte kwaliteitsmotoren, zo goed als nieuw, van alle merken en in alle prijsklassen. Zo hebben we voor elk wat wils. Of je nu op zoek bent naar een sportieve motor, een toermotor, of een heerlijke cruiser, in het uitgebreide aanbod vind je zeker de motor waar je naar op zoek bent.
 | Veldhoven, Noord-Brabant |
 | 040-2012542 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken