Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
De Forza 350 legt de stijlvolle lat hoog als een vlot sculptuur van aerodynamische efficiëntie met een prachtige uitstraling. Het herstijlde kuipwerk vooraan, de LED-koplamp en het achterlicht - geïnspireerd door het topmodel uit de reeks, de Forza 750 - vloeien vlotjes in elkaar over. Het strakke geheel beïnvloedt de luchtstroom aan hoge snelheid waardoor de druk op de rug van de rijder vermindert, voor meer comfort onderweg. Kies daarbij voor windbescherming of net voor een verfrissende bries met een druk op de knop dankzij het elektronisch gestuurde scherm.
Deze nieuwe Forza 350 in de kleur Pearl Falcon Gray is uit voorraad leverbaar met 5 jaar Honda garantie
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | Watergekoelde 4-takt 4-kleps SOHC ééncylinder |
Boring x slag | 77|70.8 |
Cilinder inhoud | 330 |
Comp. verhouding | 10,5:1 |
Kleppen | 4 kleppen |
Brandstof toevoer | PGM-FI benzine injectie |
Ontsteking | ACG Self-starter |
Vermogen | |21.5|7500 |
Max. koppel | 31.5|5250 |
Koppeling | Droge, automatische centrifugaal koppeling |
Versnellingsbak | CVT |
Verhouding | |
Overbrenging | V-riem |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 11,5 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen underbone frame |
Vering voor | 33 mm telescopische voorvork |
Vering achter | Twinshock |
Remmen voor | ABS (2-channel) 256mm remschijf |
Remmen achter | ABS (2-channel) 240mm remschijf |
Voorband | 120/70-15 |
Achterband | 140/70-14 |
Wielbasis | 1510 |
Lengte | 2147 |
Breedte | 754 |
Hoogte | 1507 |
Zithoogte | 780 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Pearl Nightstar Black ,Pearl Cool White, Mat Cynos Grey Metallic / Matte Pearl Pacific Blue / Pearl Nightstar Black |
Beschrijving | DE VOLGENDE STAP
Het wordt steeds beter.
De nieuwe Forza 350-scooter heeft meer vermogen en koppel en dus een snellere acceleratie en een hogere topsnelheid. Je kan er nu nog meer mee doen. Het Honda Selectable Torque Control (HSTC) dat onderdeel uitmaakt van de luchtgekoelde motor zorgt voor consistente grip op het achterwiel. Het strakke, verfijnde koetswerk heeft verbeterde aerodynamica en zorgt voor optimaal rijcomfort op hoge sneleheid. Het elektronische windscherm kreeg 40 mm extra bewegingsruimte. Het herwerkte digitale/analoge instrumentenpaneel kan optioneel voorzien worden van het Honda Smartphone Voice Control Systeem zodat je jouw smartphone of ander apparaat via Bluetooth kan verbinden. De LED-verlichting werpt een heldere lichtbundel op de baan. |
Welkom bij Benjan Motoren!
Benjan Motoren, opgericht in september 1992 door Ben Schuurman en Jan Breedveld richt zich op de verkoop van Honda Motoren. Het bedrijf is van het begin af aan gevestigd in Ridderkerk en is ontstaan als hobbie en passie voor motoren.
Bij ons kunt u ook terecht voor occacions van diverse merken.
 | Ridderkerk, Zuid-Holland |
 | 0180-418952 |
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wielbasis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden
gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een
relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken