Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Deze CL500 heeft nog fabrieksgarantie tot 24-05-2028
Geen extra opties aanwezig.
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde DOHC viertakt tweecilinder, vier kleppen |
Boring x slag | 67 mm x 67 mm |
Cilinder inhoud | 471 cc |
Comp. verhouding | 10,7:1 |
Kleppen | Vier kleppen |
Brandstof toevoer | PGM-FI elektronische benzine-injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | pk / 34 kW bij 8500 tpm |
Max. koppel | 43.3 Nm bij 6000 tpm |
Koppeling | Natte multiplaatskoppeling, assist/slipper |
Versnellingsbak | 6 VERSNELLINGEN |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 12 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | |
Vering voor | Telescopisch 41 mm voorvorkpoten, 150 mm veerweg |
Vering achter | Stereovering met vijftraps instelbare veervoorspanning, 45 mm ronde swingarm |
Remmen voor | Enkelvoudige zwevende remschijf 310 mm, tweezuigerremklauw |
Remmen achter | Enkelvoudige remschijf 240 mm, eenzuigerremklauw |
Voorband | 110/80R19M/C 59H |
Achterband | 150/70R17M/C 69H |
Wielbasis | 1484 mm |
Lengte | 2153 mm |
Breedte | 839 mm |
Hoogte | 1137 mm |
Zithoogte | 790 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Blue Sea,Green Metallic,Black Metallic,Energy Orange. |
Beschrijving | Weerspiegel jezelf

In 1962 debuteerde onze allereerste street scrambler onder de naam CL72. We vonden het intussen tijd om een nieuwe generatie te ontwikkelen, afgestemd op de hedendaagse straten. De nieuwe CL500 belichaamt een rauwe stijl en druipt van de details die verwijzen naar een rijke geschiedenis. Een krachtige, A2-compatibele tweecilinder staat gemonteerd in een stevig, compact chassis dat schreeuwt om gereden en gepersonaliseerd te worden. Net zoals het origineel. |
Welkom bij Benjan Motoren!
Benjan Motoren, opgericht in september 1992 door Ben Schuurman en Jan Breedveld richt zich op de verkoop van Honda Motoren. Het bedrijf is van het begin af aan gevestigd in Ridderkerk en is ontstaan als hobbie en passie voor motoren.
Bij ons kunt u ook terecht voor occacions van diverse merken.
 | Ridderkerk, Zuid-Holland |
 | 0180-418952 |
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wielÂbasis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekenÂde wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfÂde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton sucÂcessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overleÂvering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden
gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een
relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe worÂden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. EnerÂzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken