Nieuwsbrief:

BMW  R 100 RT CLASSIC - 1995

95626 Km
Grafiet-Arktisgrijs
bmw - r-100-rt-classic
bmw - r-100-rt-classic
bmw - r-100-rt-classic
bmw - r-100-rt-classic
bmw - r-100-rt-classic
bmw - r-100-rt-classic
bmw - r-100-rt-classic
bmw - r-100-rt-classic
bmw - r-100-rt-classic
bmw - r-100-rt-classic
bmw - r-100-rt-classic
bmw - r-100-rt-classic
bmw - r-100-rt-classic
bmw - r-100-rt-classic
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Deze R 100 RT Classic is een prachtig eerbetoon aan de heerlijk smeuge 980 cm³ boxermotor. BMW zou in 1995 afscheid gaan nemen van deze motor omdat de K100 reeks toen kwam opdagen. Gelukkig zijn ze op hun stappen teruggekomen en leeft het boxerhart nog steeds in hun gamma. De R 100 RT Classic is dus slechts 1 jaar gemaakt wat hem een mooie klassieker in ieders verzameling maakt. 

Wij leveren al onze motorfietsen af met een controlebeurt zodat u gelijk zorgeloos kan rijden met uw nieuwe motor. Hiernaast geniet u ook van 3 maanden complete garantie. Contacteer ons gerust om geheel vrijblijvend een proefrit te maken of u kan altijd bij ons terecht van dinsdag t/m vrijdag tussen 9u-18u en zaterdag van 9u-16u.
  • Kijk op onze uitgebreide website voor al onze services!
  • U kunt voor vrijwel alle onderdelen vanaf 1935 tot heden bij ons terecht. De onderdelen zijn zowel nieuw, als 2e hands ruim in voorraad. U kunt Uw onderdelen bestellen in onze webshop maar ook via telefoon, fax of email. U kunt natuurlijk ook gewoon langs komen

Opties en Accessoires:
In hoogte verstelbare ruit, Kofferset, kuipdelen, andere, Originele uitlaat, Special Paint, Uitlaat verchroomd, Valbeugel, Windscherm




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
De Knalpot
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2025 Motoroccasion