Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Dit betreft onze demo, maar met de volle 3 jaar fabrieks garantie! 25Kw mogelijk(kosten vrij!)
De 752S heeft een modern ontwerp met sportieve, fascinerende lijnen en is een naked motorfiets die op het eerste gezicht boeit. Het buisvormige trellisframe omsluit een nieuwe Benelli 750 cm3 tweecilinder viertaktmotor die garant staat voor absoluut rijplezier.Een gespierde roadster in de pure Italiaanse traditie, die sensatie en emotie combineert.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde parallel twin, viertakt |
Boring x slag | 88|62 |
Cilinder inhoud | 754 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | vier kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | 77|56|8500 |
Max. koppel | 67|6500 |
Koppeling | Natte meerplaatskoppeling |
Versnellingsbak | |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 14,5 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Frame met stalen buizen en platen |
Vering voor | Upside-down vork van ø 50 mm |
Vering achter | Swingarm met centrale schokdemper met regelbare veervoorspanning |
Remmen voor | Dubbele zwevende schijf ø 320 mm met vierzuiger remklauw en ABS |
Remmen achter | Enkele schijf ø 260 mm, zwevende remklauw met enkele zuiger, ABS |
Voorband | 120/70 - ZR17” |
Achterband | 180/55 - ZR17” |
Wielbasis | |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | 1100 |
Zithoogte | 810 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Met de introductie van de 752S markeert Benelli de terugkeer in het segment van de medium-large naked bikes. De 752S is een compacte en dynamische motorfiets die is ontworpen om te voldoen aan de verwachtingen van elke rijder.
Het stevige trellis frame omhult een nieuwe 750 cc vloeistofgekoelde paralleltwin. Dit motorblok geeft zijn maximum vermogen van 77 pk bij 8500 tpm en maximumkoppel van 67 Nm bij 6500 tpm af op een progressieve manier die de minder ervaren motorrijder nooit zal overweldigen.
Vooraan is de 752S voorzien van een Upside Down Marzochhi voorvork met een diameter van 50 mm. De 117mm veerweg staat garant voor stabiliteit en effectiviteit over zijn gehele bereik. Aan de achterkant vinden we een swingarm met centraal instelbare monoshock met een veerweg van 45 mm.
Brembo zorgt voor het remsysteem, met een dubbele semi-zwevende schijf met 320 mm diameter met vierzuiger remklauw aan de voorzijde en een enkele schijf met een diameter van 260 mm met zwevende remklauw en enkele zuiger aan de achterkant.
Op de 17inchaluminium velgen bevinden zich de volgende bandenmaten: 120 / 70-17 aan de voorzijde en 180 / 55-17 aan de achterzijde. De tank heeft een inhoud van 14,5 liter. Rijklaaprijs: €7.999,- (verkoopprijs inclusief 21% BTW, BPM en rijklaarkosten). |
| Dealerschappen: BENELLI, GARELLI, KYMCO, PEUGEOT, SYM |
In onze moderne werkplaats is uw motor bij onze gediplomeerde servicemonteurs in goede handen. Hier kunt u terecht voor het laten uitvoeren van een servicebeurt of reparaties.
Tevens zijn wij vertrouwd met het afhandelen van schades in samenwerking met uw verzekeringsmaatschappij. Wij accepteren alle merken motorfietsen.
Wij onderhouden en repareren: Alle Japanse merken, Harley Davidson, Ducati, BMW en Aprilia.
 | Dronten, Flevoland |
 | 0321-701900 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken