Nieuwsbrief:

Zwaan Motorsport

Alle motoren van Zwaan Motorsport
14 motoren gevonden
HUSQVARNA NORDEN 901 EXPEDITION
HUSQVARNA NORDEN 901 EXPEDITION
€ 19.250,- p/mnd klik hier
2025, 0 Km
HUSQVARNA NORDEN 901 EXPEDITION
HUSQVARNA NORDEN 901 EXPEDITION
€ 19.250,- p/mnd klik hier
2024, 0 Km
KTM 890 DUKE R
KTM 890 DUKE R
€ 9.999,- p/mnd klik hier
2021, 15000 Km
HUSQVARNA NORDEN 901 EXPEDITION
HUSQVARNA NORDEN 901 EXPEDITION
€ 14.390,- p/mnd klik hier
2023, 5423 Km
HUSQVARNA NORDEN  901
HUSQVARNA NORDEN 901
€ 12.690,- p/mnd klik hier
2023, 10497 Km
YAMAHA MT 07 ABS
YAMAHA MT 07 ABS
€ 6.290,- p/mnd klik hier
2018, 13289 Km
YAMAHA MT 10 ABS
YAMAHA MT 10 ABS
€ 10.890,- p/mnd klik hier
2017, 3788 Km
HUSQVARNA NORDEN 901 EXPEDITION
HUSQVARNA NORDEN 901 EXPEDITION
€ 17.999,- p/mnd klik hier
2025, 1 Km
HUSQVARNA VITPILEN 801 L
HUSQVARNA VITPILEN 801 L
€ 11.074,- p/mnd klik hier
2025, 1 Km
KTM 790 DUKE
KTM 790 DUKE
€ 7.490,- p/mnd klik hier
2019, 14000 Km
YAMAHA TENERE 700 WORLD RAID
YAMAHA TENERE 700 WORLD RAID
€ 12.760,- p/mnd klik hier
2022, 4591 Km
BMW F 900 GS
BMW F 900 GS
€ 15.690,- p/mnd klik hier
2024, 4706 Km
YAMAHA TENERE 700 WORLD RALLY
YAMAHA TENERE 700 WORLD RALLY
€ 13.490,- p/mnd klik hier
2024, 2490 Km
HUSQVARNA SVARTPILEN 801
HUSQVARNA SVARTPILEN 801
€ 9.950,- p/mnd klik hier
2025, 1 Km
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
© 2000 - 2025 Motoroccasion